قاووت هسته خرما به عنوان ادویه در غذا استفاده می شود

همانطور که می دانید قاووت هسته خرما یک غذای سالم است که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود.

دانه خرما به عنوان یک عامل ضد ویروسی در برابر انواع ویروس های بیماری زا انسانی عمل می کند. می تواند در درمان و پیشگیری از بسیاری از انواع عفونت های ویروسی مفید باشد. 

تحقیقات نشان داده است که عصاره خرما توانایی قوی در جلوگیری از عفونت فاژ سودوموناس ATCC 14209-B1 را نشان می دهد و به طور کامل از لیز باکتریایی جلوگیری می کند.

پودر هسته خرما از آسیب کلیه و کبد جلوگیری می کند

دانه خرما سرشار از پروآنتوسیانیدین است که در واقع به محافظت از کبد و کلیه در برابر آسیب کمک می کند. یک مطالعه بیان می کند که عصاره دانه خرما غنی از پروآنتوسیانیدین از سمیت ناشی از مواد شیمیایی کلیه و کبد محافظت می کند.

آنتی اکسیدان ها

دانه‌های خرما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و دارای آنتی‌اکسیدان و قابلیت حذف رادیکال‌های آزاد هستند. این به محافظت از بدن در برابر آسیب استرس اکسیداتیو کمک می کند. 

قاووت

در تحقیقات اخیر، پتانسیل آنتی اکسیدانی هیدرولیزهای پروتئین دانه خرما می تواند به عنوان یک ماده غذایی کاربردی بالقوه برای ارتقای سلامت مورد استفاده قرار گیرد. 

تحقیقات دیگری نشان داد که دانه‌های خرمای ایرانی یک جاذب قوی رادیکال‌ها هستند و می‌توانند منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های طبیعی برای مصارف دارویی و تجاری محسوب شوند.

سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

خرما می تواند برای سلامت استخوان شما نیز معجزه کند. خرما سرشار از سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است و همه اینها برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان ضروری هستند.

چگونه می توان پودر دانه خرما را در خانه برای فواید مختلف سلامتی درست کرد؟

دانه های خرما را بشویید و بگذارید کاملا خشک شود. بسته به محل زندگی شما ممکن است تا 3 روز طول بکشد تا خشک شود. پس از خشک شدن کامل، دانه های خرما را آسیاب کرده و مانند دانه های قهوه استفاده کنید.

چگونه شربت دانه خرما را در خانه درست کنیم؟ 

دانه های خرما را بشویید و به مدت 24 ساعت خیس کنید. آن را با مقداری آب آسیاب کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.